Varukorgen är tom
(0 artiklar)
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Vi erbjuder följande betalsätt:
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Alla priser i butiken är exklusive frakt.
Vi erbjuder följande leveransmetoder:
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta till den mail som angavs vid köpet. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar av lagervaror. Vid köp av beställningsvaror går det inte att häva köpet vid försening då Högsäters Plåt inte kan påverka detta.
Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller externt fraktbolag inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar vi inte kan påverka.
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att ångra och returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss, annars gäller inte returrätten. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i den mån den har levererats i en kartong ska den återlämnas i samma. Detta gäller endast lagervaror med undantag för hängrännor, stuprör samt tak- och väggplåt som inte går att returnera. För ej lagerhållna beställningsvaror och produkter av specialmått gäller ingen ångerrätt.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand makulera eller korrigera ordrar där leverans av någon anledning inte kan ske.
Returer sker på kundens egen bekostnad förutom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Det går även bra att lämna returen till vårt lager. Vid byten betalar ni som kund den nya frakten eller väljer att hämta kostnadsfritt vid vårt lager.
Returer skickas till:
Högsäters Plåt
Jolsäter 1
SE-458 97 Högsäter
Eller återlämnas personligen till vårt lager på samma adress.
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Vi återbetalar inte fraktkostnaden. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Om beställningen ej mottags vid bestämd tid kommer kunden att debiteras för kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Sker detta kommer du som kund att debiteras med en avgift på SEK 299 för kostnader så som administration, frakt, returfrakt och hantering. Beställningar som inte hämtas inom 14 dagar från leveransdatum hos vårt lager, om Högsäters Plåt och kund inte kommer överens om annat, kommer en avgift på SEK 195 att debiteras för kostnader så som administration och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Vid leverans till Terminal kontaktar Schenker eller ombud för Schenker dig när order finns att hämta och därefter har du tre (3) dagar på dig att hämta ut din order. Hämtar du inte ut i tid går din order i retur och då får du som kund stå för detta samt orderns värde.
Högsäters Plåt ansvarar inte för transportskador vid hemleverans av externt transportbolag. Det är upp till kunden att godkänna och se över skicket på sin beställning vid mottagandet av beställningen. Skulle det finnas synliga skador är det viktigt att notera på fraktsedeln att det finns skador vid mottagandet av beställningen. Skador som inte är synliga vid mottagandet anmäls till transportbolaget snarast, dock senast inom sju (7) dagar. Det ligger i kundens ansvar att informera Högsäter Plåt om skadorna, antingen på telefon 0528-40000 eller på info@hogsaterplat.se, vi tar i sin tur hand om reklamationen tillsammans med ansvarigt transportbolag.
Vid utkörning av Högsäters Plåt egen transportbil är Högsäters Plåt ansvarig gällande transportskador. Det är dock upp till kunden att se över och godkänna produkternas skick vid leverans. Om det skulle finnas synliga skador måste kunden informera Högsäters Plåt direkt vid leverans. Vid skador som ej är synliga måste kunden informera Högsäters Plåt inom sju (7) dagar, på telefon 0528-40000.
Jolsäter 1
458 97 Högsäter
E-post: info@hogsaterplat.se
Telefon: 0528-40 000
Org.nr: 911029-1425
Måndag: 07:00 - 17:00
Tisdag: 07:00 - 17:00
Onsdag: 07:00 - 17:00
Torsdag: 07:00 - 17:00
Fredag: 07.00-17.00
Måndag: 07:00 - 17:00
Tisdag: 07:00 - 17:00
Onsdag: 07:00 - 17:00
Torsdag: 07:00 - 17:00
Fredag: 07.00-17.00